آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز

بازرگانی و تجارت چیست؟

تجارت و بازرگانی که به زبان انگلیسی trade نامیده می شود عبارت است از واگذاری مالکیت کالا و خدمات از سوی شخص یا نهاد (افراد ) به اشخاص دیگر از طریق دریافت چیزی از خریدار . به عبارت بهتر هرگونه عملی که بتوان آن را اندازه گیری کرد یا سنجید و مردم در قبال انجام کاری بتوانند بهای آن کار را پرداخته و هر دو طرف راضی و خشنود باشند تجارت نامیده شده و دو بخش تجارت داخلی و خارجی را شامل می گردد. آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز  نیز به طور بالقوه ای وجود داشته است.جالب است بدانید که عده ای از بازرگانان شیراز در قرن ششم و هفتم برای تجارت و بازرگانی از شهر شیراز به افریقا رفته و در آنجا ساکن شدند. این افراد علاوه بر آموزش تجارت و بازرگانی به افریقاییان در آنجا ساکن شده و اکنون شهری به نام شیراز در یکی از قسمت های آفریقا وجود دارد.

آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز

در شیراز و البته در کل کشور افراد زیادی هستند که به تجارت و آموختن اصول و مبانی آن علاقه مند هستند. تجارت مباحث کسترده ای را شامل می شود که برای یاد گیری آن علاوه بر تحصیلات دانشگاهی می توان از کلاس های آموزش  بازرگانی و تجارت در  شیراز نیز استفاده کرد. در این مبحث به معرفی آموزشگاه های بازرگانی و تجارت در شیراز می پردازیم:

آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز

لیست بهترین آموزشگاه های بازرگانی و تجارت در شیراز

ردیفنام آموزشگاهآدرسشماره تماس
1مرکز آموزش بازرگانی فارسشیراز، خیابان ملاصدرا، خیابان خلیلی، نبش کوچه ی 607136268620
2آموزش بازرگانی آریا مسشیراز، قدوسی شرقی، پلاک۲۲۹09178841702
3اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی شیرازشیراز، خیابان قصرالدشت، بالاتر از چهار راه زرگری،نبش کوچه 73الف07136294901
4سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی فارسشیراز، ابتدای بلوار ارم، نبش کوچه ۲، پلاک ۱۹07132251000

آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز

تاجر، تجارت،تجارت داخلی ،تجارت خارجی، تجارت الکترونیک ، تجارت آزاد و…

تاجر و تجارت کلماتی هستند که بار معنایی بزرگی داشته و مردم با شنیدن این نام ها شاید به نوعی احترام و ادب  را نسبت به شخص دارنده ی این نام و صفات از خود بروز می دهند.تاجران ایرانی، هندی، تاجران عرب و یا تاجران اروپایی و…

در همه ی نقاط دنیا ، تجارت ، ساری و جاری است. حتی در شهرهای بزرگ و کوچک؛  به عنوان مثال  در کشور ما علاوه بر آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز ، تاجران بزرگ و موفقی وجود دارند که در زمینه های مختلف  به تجارت پرداخته و باعث رونق و آبادانی شهر شیراز می گردند. اقتصاد دولت ها بر اساس تجارت های داخلی و بین المللی  شکل می گیرد.تجارت مبحث بسیار گسترده ای بوده و پیچیدگی های خاص خود را دارد.آیا برای تاجر شدن باید تحصیلات خاصی داشت؟البته تحصیلات مهم است اما بعضی مغزها شم اقتصادی دارند و  افراد ذاتا قادرند در این زمینه گام های موثرتری بردارند.

تجارت داخلی و تجارت خارجی

در تجارت داخلی  داد و ستد در درون همان جامعه رخ می دهد و  داد و ستد هایی که در یک کشور اتفاق می افتد بر اساس قوانین وضع شده در آن محیط می باشد. در کلان شهرهای کشورنیز  به طور مثال تجارت و یا حتی آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز باید بر طبق قوانین موجود در کشور و قانونمند صورت پذیرد. در تجارت خارجی ، داد و ستد در خارج از مرزهای جغرافیایی یک کشور اتفاق می افتد. این نوع تجارت از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که می تواند به صورت مستقیم و یاحتی غیر مستقیم بر روابط میان کشورها تاثیر میگذارد

سازمان تجارت جهانی

قوانین تجارت را سازمانی به نام سازمان تجارت جهانی تنظیم نموده و همچنین اختلافات احتمالی مابین اعضا را   حل و فصل می کند

اکنون این سوال پیش می آید که سازمان تجارت جهانی چه اهدافی را دنبال می کند؟ مهم ترین وظیفه ی این سازمان ارتقای سطح زندگی در جوامع بشری می باشد . همچنین رسیدن به اشتغال کامل ، حفاظت از محیط زیست، بهره وری بهینه از منابع و .. از دیگر اهداف سازمان تجارت جهانی می باشد. همچنین این سازمان وظیفه ی مهم دیگری را نیز بر عهده دارد و آن هم وضع قوانین و ضوابط سودمند برای آموزش بازرگانی و تجارت در کشورها مختلف می باشد. در شهر ما نیز آموزش تجارت و بازرگانی در شیراز به مدرن ترین شیوه و بر اساس استاندادهای جهانی صورت می پذیرد.

بهترین  تجارت در جهان

تجارت الکترونیک یکی از بهترین تجارت های موجود در جهان می باشد . سهولت و دسترسی سریع به اینترنت و آگاهی از قیمت کالاها و خدمات ، این نوع تجارت را از دیگر انواع تجارت متمایز کرده است. همچنین تکنولوژی وب نیز کمک شایانی در پیشبرد تجارت الکترو نیک در سطح دنیا انجام داده است. تجارت الکترونیک و آموزش بازرگانی و تجارت در شهر شیراز نیز به بهترین شکل و مدرن ترین حالت ممکن انجام گردیده و علاقه مندان می توانند با خیالی آسوده ، این آموزش ها را فرا گرفته و به سوی دنیای تجارت روی آورند.

تاریخ تجارت

دوران پیش از تاریخ

رفت و آمد مردمان در دوره های اولیه ی زندگی بشر بر روی کره ی خاکی، آغازی برای شروع تجارت و بازرگانی بوده است. انسان ها در ابتدا کالا ها و خدمات را با یکدیگر مبادله می کردند بدون اینکه  از نو آوری مدرن و ارز ، اطلاعی داشته باشند. جالب  است بدانید که اولین کالا ها یا خدماتی که در دوران پارینه سنگی بین انسان ها مبادله می شده است داد و ستد ابسیدین یا همان شیشه ی بازرگانی از آناتولی به ایران و همچنین مبادله ی سنگ آتش زنه بوده است. به طور مثال ایران و شهرهای مختلف آن مثل شیراز نیز از مراکز شهری و بین المللی پیشرو در سطح جهانی در رابطه با آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز  بوده است.

یکی از کارشناسان تجارت به نام  پیتر واتسون،  پیشینه ی تاریخی تجارت در دنیا  را مربوط به 150000سال پیش می داند.

اگر قصد آموزش مدیریت و کسب و کار در شیراز را دارید کلیک کنید.

اولین ها در دنیای تجارت

جالب توجه است که مصریان باستان از سه هزار سال قبل از میلاد، مواد لازم برای استفاده در جواهرات سلطنتی را خرید و فروش می کردند.جاده ی ابریشم از نخستین مناطقی است که تجارت در جهان را رونق بخشیده است. سومری ها در بین النهرین از طریق دره ی سند داد و ستد می کردند. فنیقی ها که به بازرگانان دریا مشهور بودند  در دریای مدیترانه و حتی تا بریتانیا برای منابع برنز و قلع سفر می کردند. پادشاهان هخامنشی در ایران با پهنه ی وسیع فرمانروایی از شرق به غرب نقش عمده ای در تجارت دنیای قدیم ایفا می کرده اند.در زمان هخامنشیان،  جاده ی شاهی از خراسان بزرگ به سارد در آناتولی ، شاهراه بازرگانی عظیمی بود که روند تاریخ را دگرگون کرده، باعث آشنایی شرق و غرب و الگویی برای پادشاهان و زمامداران بعد ی گردید. همچنین پادشاهی عظیم هخامنشی با مرکزیت فارس و شهر پارسه از مراکز پیشرو در سطح تجارت جهانی بوده و بالطبع شهرهایی با قدمت چندین هزار ساله  نیز از مراکز اولیه ی تجارت و همچنین آموزش بازرگانی و تجارت در شیراز  و دیگر شهرهای کشور و آموزش اصول اولیه ی آن بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید