ارز دیجیتال

ارز دیجیتال در حقیقت ارزهایی هستند که با پروتکل‌های رمزگذاری‌شده طراحی شده و هدف‌شان کاهش تقلب و ممانعت از جعل و کلاه‌برداری ارزی است.
استفاده از انواع ارز دیجیـتال برای تراکنش‌های مالی مختلف از نقاط گوناگون دنیا مقدور است. برای انجام هرگونه تراکنش با ارز دیجـیتالی در بستری گسترده نیاز به کلید‌های عمومی و خصوصی وجود دارد.

ارز دیجیتال چگونه کار میکند ؟

ارزهای دیجیتال و بیت کوین به عنوان اختراعی جانبی در حال کار کردن روی پروژه پول دیجیتالی به وجود آمده است. در واقع در این روش به دنبال امکان تبادل و تراکنش مالی بودند اما این سیستم، سیستمی متمرکز به حساب می آید.

در واقع، ارز دیجـیتال بیت کوین در بستری کاملا غیرمتمرکز، امکان معامله میان دو فرد را بدون نیاز به بانک‌ها و موسسات فراهم می‌کند. در واقع، بیت کوین و شیوه جذاب تراکنش با آن، قبل از اینکه ایده پول دیجیتالی به منصه ظهور برسد، پا به دنیا گذاشت.

ارزهای دیجیتال چگونه استخراج میشوند ؟

برای استخراج ارز دیجـیتال از هش استفاده میشود. در واقع هش نوعی مکانیزم است که هر بلوک اطلاعاتی در شبکه بلاک چین را به بلوک قبلی خود مرتبط می‌کند.

در نظر داشته باشید که در حین استخراج ارز دیجـیتال از برق زیادی استفاده میشود. این مرد یکی از دل مشغولی هایی است که برای افراد وجود دارد. برخی از دولت‌ها هم معتقدند که این حجم از الکتریسیته برای هر کشوری، هزینه زیادی به همراه خواهد داشت.

انواع ارز دیجیتال

این ارز ها انواع مختلفی ادارند، انواع آن عبارت است از :

  • بیت کوین (Bitcoin)
  • ترون (Tron)
  • ریپل (Ripple)
  • اتریوم (Ethereum)
  • لایت کوین (Lightcoin)
  • استلار (stellar)

ارز دیجـیتال (به انگلیسی: Digital currency) ارزهایی هستند که به صورت الکترونیکی ذخیره و منتقل می‌شوند و مبنای آن‌ها صفر و یک است. همان‌طور که از واژه آن نیز برمی‌آید، ارز دیجیتال به هر ارزش ایجاد شده در بستر دیجیتال اشاره دارد. این مفهوم در مقابل واسطه‌های فیزیکی مانند اوراق بانکی یا سکه مطرح می‌شود. ( ویکی پدیا)

دیدگاهتان را بنویسید