مالیات جدید طلا

خرید و فروش طلا از قدیم به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود. در زمان خرید طلا مالیات و اجرت آن نیز باید محاسبه شود. مالیات جدید طلا و نحوه محاسبه آن در این مطلب برای شما آورده شده است. با ما همراه شوید…

قانون مالیات خرید طلا

با طرح مجلس درباره مالیات بر عایدی سرمایه که تا شهریور ماه برای به صحن علنی در نظر گرفته می شود، سود حاصل از فروش طلا طی مدتی نگهداری مشمول مالیات می گردد.

در طرح جدید مالیاتی بنا شده از اصل قیمت طلا برداشته شود. همچنین مالیات بر خرید سکه از بانک مرکزی هم که به قوت خود پابرجاست.

البته در نظر داشته باشید که برخی معتقد هستند که اخذ مالیات از اصل طلا که سرمایه اصلی است منجر به تعطیل شدن صنعت طلا می شود.،

قانون مالیات جدید طلا بر ارزش افزوده توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح گردیده و به شورای نگهبان فرستاده شده است.

برخی خواسته اند که از این پس در صورت خرید طلا باید دقت کرد تا واحدهای فروش مالیات ۹ درصدی را بر روی قیمت اصلی طلا حساب نکنند.

از طرف دیگر ، مالیات دیگری که به جز طرح مالیات طلا و اجرت آن که در مجلسن قرار است تصویب شود این است که از این به بعد خریداران طلا از بانک مرکزی طبق دستورالعمل مربوطه به سال خرید مورد نظر مالیات پرداخت خواهند کرد..

حذف مالیات از اصل طلا

پس از چند سال از تلاش برای حذف مالیات از اصل مبلغ طلا، در نهایت این قانون مصوب شد که ۹ درصد مالیات خرید طلا دیگر تنها از سود و اجرت طلا باشد و اصل طلا از این مالیات دور بماند.

حذف مالیات بر ارزش افزوده طلا

درج ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین، اجرت ساخت، حق العمل و سود فروشنده به تفکیک در صورتحساب الکترونیکی الزامی است.

در صورت رعایت نکردن این قانون مشمول جریمه ای معادل 9 درصد ارزش اصل طلا، جواهر و پلاتین می شود که بخشودنی نیست. این جریمه علاوه بر جریمه مذکور در بند ب ماده 36 این قانون است.

در لینک درج شده می توانید با طلا فروشی های خوب در شیراز بیشتر آشا شوید. این مراکز طلاهای بدون اجرت نیز موجود است.

دیدگاهتان را بنویسید