حسابداری چیست

حسابداری چیست ؟ در حال حاضر به عنوان یکی از رشته های پرطرفدار در تحصیل به حساب می آید. برای گذراندن دوره های حسابداری میتوانید به آموزشگاه ها نیز سر بزنید. در ادامه این مقاله با حسابداری و انواع آن بیشتر آشنا می شوید.

تعریف حسابداری چیست ؟

در واقع تعاریف مختلفی از رشته حسابداری وجود دارد. تعرید درست حسابداری میتواند این باشد که علم حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود؛ و یکی از زیر شاخه‌های رشته‌های علوم انسانی است. چون از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را دربارهٔ واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذینفع، ذیعلاقه و ذیحق قرار می‌دهد. ( ویکی پدیا )

انواع حسابداری

حسابداری انواع مختلفی دارد که هر کدام میتواند بازار کار منحصر به فردی داشته باشد. علم حسابداری شاخه های مختلفی دارد که عبارت است از :

حسابداری مالی

حسابداری مالی در واقع به حسابداری گزارش نیز معروف است. هدف اصلی حسابداری مالی در واقع تهیه و تنظیم صورت‌های مالی اساسی است.

حسابداری دولتی

این شاخه از رشته حسابداری در واقع برای کنترل کردن هزینه هنای دولتی به کار میرود. دولت‌ها وظیفه دارند که درآمدها و هزینه‌های سالانه‌ی خودشان را پیش‌بینی کنند و به مجلس ارائه دهند. این کار نیاز به یک حسابداری دقیق دارد.

حسابداری مدیریت

در واقع کار حسابداری مدیریت ارائه دادن گزارشات اطلاعاتی در مورد مواردی مانند قیمت تمام شده‌ی محصولات، میزان تولید، هزینه‌ها و بهای فروش خدمات و محصولات است.

حسابداری صنعتی

حسابداری صنعتی اولین بار بعد از انقلاب صنعتی اروپا و برای مشخص کردن قیمت تمام شده‌ی محصولات تولید شده به کار گرفته شد. اصلی‌ترین وظیفه‌ی حسابداری صنعتی برآورد کردن هزینه‎ی تمام شده‎ی کلیه‎ی عوامل تولیدی است.

حسابداری مالیاتی

حسابداری مالیاتی نیز یکی از زیر شاخه های رشته حسابداری است که در واقع در جهت محاسبه میزان مالیات بر درآمد موسسات و قوانین و مقررات مالیاتی انجام میشود.

حسابداری فروشگاهی

مدیریت فروشگاه‌ها هم مانند هر کسب‌وکاری باید همراه با حساب‌وکتاب‌های دقیق انجام گیرد. حسابداری فروشگاهی شامل حساب‌وکتاب موجودی اجناس، کنترل حساب‌ها، دریافت و پرداخت، چک‌ها و رسیدها و … است.

فرصت های شغلی حسابداری

رشته حسابداری یکی از رشته های پر طرفدار است که بازار کار بسیار مناسبی دارد. در واقع میتوان گفت که شغل حسابداری بازار کار خوبی دارد و حداقل هر شرکت و یا دفتر کاری نیاز به یک حسابدار موفق خواهد داشت.

در جهت آموزش حسابداری میتوان به آموزشگاه های مععتبر آموزش حسابداری مراجعه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید